Семінар завідувачів у ДНЗ "Струмочок"

               06 грудня 2019 року у рамках роботи методичного об’єднання завідувачів закладів дошкільної освіти та директорів навчально – виховних комплексів на базі Черевківського дошкільного навчального закладу (дитячого садка) «Струмочок» відбувся семінар – практикум на тему : «Використання методу творчого проекту у дошкільному навчальному закладі»

               У теоретичній частині Методист РМК Гнатченко Н.М. ознайомила усіх присутніх із новим баченням суспільства на процес надання освітніх послуг з дошкільної освіти.

              Акцентуючи увагу на тому, що дошкільна освіта на сьогодні є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Найпершим суспільним середовищем для дитини стає дошкільний навчальний заклад, метою якого є забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров’я, виховання ціннісного ставлення до природного й соціального довкілля, до самої себе, формування механізмів соціальної адаптації та творчого втілення в умовах життя в товаристві незнайомих дітей і дорослих. Саме тому останнім часом все більший інтерес у педагогів викликає використання психолого-педагогічного проектування у роботі з дітьми дошкільного віку.

             Методист наголосив на тому, що психолого-педагогічне проектування складається з шести етапів : мотиваційного, інформаційного, репродуктивного, узагальнюючого, творчого, рефлексивно-оцінювального. Цей поділ є досить умовним, а назва етапу вказує на педагогічні завдання, які є домінуючими в той чи інший період дитячої діяльності. Звичайно, кожен етап виконує певні навчальні, виховні, розвиваючі завдання і має свої особливості.

            А от як же впроваджується метод проекту в освітньому процесі Черевківського дошкільного навчального закладу присутні усвідомили поринувши у світ дитинства та переглянувши заняття у різновіковій групі на тему : «Родинне дерево» під керівництвом  вихователя «Струмочок» Сусліною Людмилою Євгеніївною.

            Саме на занятті, яке є частиною пізнавально – розважального проекту під назвою ««Черевки – своєрідна квітка у віночку українських традицій» присутні мали змогу поспостерігати за діяльністю вихованців, у якій поєднане бажання і прагнення дітей, завдання педагога, визначені програмою, варіативність форм, методів та засобів розвивальних дій вихователя і дітей, психологічні закономірності природного розвитку спільної діяльності дітей і дорослого (від бажання до творчого рівня реалізації задуму). Проектування надає дітям змогу самостійно шукати способи досягнення мети, добирати партнерів, визначати час і місце реалізації задуму; випробовувати свої можливості, зіставляючи їх із бажаннями; практично застосовувати здобуті знання та набуті навички у взаємодії з дорослими та однолітками; реалізовувати своє природне прагнення діяти творчо, активно виявляти власне ставлення до людей і середовища; дітям з проявами обдарованості реалізовувати себе в умовах співпраці з однолітками, які здатні зрозуміти та оцінити їх; користуватися правом вибору.

           В заключній частині семінару – практикуму вихователь Сусліна Л.Є. поділилася із учасниками зібрання своїм досвідом роботи щодо провадження методу проекту у роботу дошкільного навчального закладу та подарувала на згадку всім присутнім презентаційний буклет.

           Після детального та змістовного обговорення переглянутого заходу та теоретичних основ методичним кабінетом було надано ряд рекомендацій.